Комплектування спеціальної школи-інтернату вихованцями (учнями) здійснюється Управлінням освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації (далі - Управління освіти і науки).
Направлення дітей до спеціальної школи-інтернату здійснюється на бажання батьків (осіб, що їх замінюють) та на підставі висновків обласної психолого-медико-педагогічної консультації (далі - ОПМПК).
Зарахування вихованців (учнів) до спеціальної школи-інтернату проводиться, як правило, до початку навчального року наказом директора на підставі таких документів:
- направлення Управління освіти і науки;
- висновку ОПМПК;
- заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
- копії свідоцтва про народження дитини;
- особової справи (витягу з особової справи) та документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до підготовчого, першого класів);
- індивідуальної програми реабілітації інваліда (для дитини-інваліда);
- довідок про стан здоров'я дитини: "Медична карта дитини" (ф. N 026/о ( va302282-99 ));
- витяг з "Історії розвитку дитини" (ф. N 112/о ( va302282-99 )) з даними про результати аналізів (загальний аналіз крові та сечі, мазок із зіва на дифтерію, аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, шкребок на ентеробіоз);
- копії "Карти профілактичних щеплень" (ф. N 063/о ( va302282-99 ));
- довідки закладу охорони здоров'я про те, що дитина не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.
Усі діти з недорозвиненням мовлення повинні мати висновок сурдолога. Для зарахування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, окрім зазначених, подаються документи, передбачені пунктом 37 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов'язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 N 866 (866-2008-п).
Документи, необхідні для зарахування дитини до спеціальної школи-інтернату, подаються особисто батьками або особами, які їх замінюють.
Направлення дітей до спеціальної школи-інтернату здійснюється за висновком ОПМПК відповідно до медичних показань і протипоказань.
До спеціальної школи-інтернату для розумово відсталих дітей зараховуються розумово відсталі діти 6 (7) років та діти з відповідним діагнозом з такими медичними показаннями:
- легка розумова відсталість;
- помірна розумова відсталість;
- органічна деменція різного походження, яка відповідає легкій та помірній розумовій відсталості.
Не зараховуються до спеціальної школи-інтернату для розумово відсталих дітей діти з тяжкою, глибокою розумовою відсталістю, органічною деменцією різного походження з вираженою дезадаптацією, відсутністю навичок самообслуговування:
- з психічними захворюваннями, у яких, окрім розумової відсталості, спостерігаються інші тяжкі нервово-психічні порушення; - з розумовою відсталістю або органічною деменцією з вираженими і стійкими психопатоподібними розладами;
- з розумовою відсталістю з частими денними або нічними судомними нападами; - з шизофренією із стійкими психопатичними розладами;
- стійким денним і нічним енурезом, енкопрезом;
- різними відхиленнями в психічному розвитку, пов'язаними з первинним порушенням слуху, зору, опорно-рухового апарату;
- із затримкою психічного розвитку, пов'язаною із залишковими явищами органічних уражень головного мозку або соціальною (педагогічною) занедбаністю.
До спеціальної школи-інтернату в класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення зараховуються діти 6 (7) років з нормальним слухом та первинно збереженим інтелектом, які мають тяжкі системні мовленнєві порушення (алалія, дизартрія, ринолалія, афазія, заїкуватість, загальне недорозвинення мовлення), що перешкоджають навчанню у загальноосвітньому навчальному закладі, оскільки тяжкі органічні порушення мовлення центрального походження, як правило, зумовлюють специфічну затримку психічного розвитку дитини.
За наявності достатнього контингенту учнів (вихованців) з однорідними порушеннями мовлення (алалія, афазія, заїкуватість та ін.) створюються окремі класи з обов'язковим обліком мовленнєвого рівня кожного учня.
Не зараховуються до спеціальної школи-інтернату в класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення діти, які:
- мають знижений слух;
- розумову відсталість;
- хворі на епілепсію, з частими денними або нічними судомними нападами;
- хворі на шизофренію з психопатоподібними розладами;
- страждають стійким денним і нічним енурезом;
- не обслуговують себе у зв'язку з тяжкими фізичними вадами і потребують особливого догляду;
- мають мовленнєві порушення, що можуть бути виправлені в процесі індивідуальних занять з учителем-логопедом.
До підготовчого класу спеціальної школи-інтернату за висновком ОПМПК зараховуються діти з 5,8-7 років, які не здобули дошкільну освіту або через певні обставини не готові до навчання у школі. До 1-го класу спеціальної школи-інтернату за висновком ОПМПК зараховуються діти з 6-7 років, які здобули дошкільну освіту. У разі, коли за висновком ОПМПК та рекомендаціями лікарів вихованці (учні) спеціальної школи-інтернату розпочинають навчання не з підготовчого, а з I-го класу, строк навчання у школі І ступеня зменшується на один рік.
При зарахуванні дітей до спеціальної школи-інтернату допускається перевищення віку, установленого для загальноосвітніх навчальних закладів, на 1-2 роки.
У разі відновлення здоров'я учні (вихованці) спеціальної школи-інтернату за висновком ОПМПК переводяться до іншого типу загальноосвітнього навчального закладу за місцем проживання дитини чи за вибором батьків (осіб, які їх замінюють).