В КЗ «Березнянський НРЦ» навчаються діти з особливими освітніми потребами. На сьогоднішній день гостро постає проблема інтеграції їх в сучасне соціально-економічне життя. Результати педагогічних спостережень та практика свідчать про те, що будь-яка дитина, яка має вроджений чи набутий дефект розвитку, може, при відповідних умовах і кваліфікованій підтримці, стати повноцінним членом суспільства і самодостатньою особистістю, розвиватися духовно, забезпечувати себе в матеріальному відношенні і бути корисною суспільству.
Важливою передумовою успішної інтеграції вихованців з особливими освітніми потребами в сучасне суспільство є виховання у школярів готовності до господарсько-побутової праці. Тому значна увага в закладі приділяється господарсько-побутовій діяльності, спрямованій на створення та підтримання сприятливих умов у побуті, згідно із загальноприйнятими суспільними нормами і правилами: прання особистих речей, догляд за житлом, за одягом, дрібний ремонт одягу, суспільно-корисна праця спрямовані на практичну підготовку вихованців до самостійного життя і праці, на формування у них знань і вмінь, які сприятимуть підвищенню рівня загального розвитку, соціалізації та інтеграції у суспільство.
Завдання навчання дітей з особливими освітніми потребами полягає в тому, щоб домогтися, коли ставши дорослими вони могли б самостійно себе обслуговувати, виконувати в побуті, і по можливості на виробництві, спеціальні нескладні трудові операції, орієнтуватись в навколишньому середовищі. Наша місія, як педагогів – створити такі організаційно - педагогічні умови, за яких молоді люди після закінчення нашого закладу стануть в міру своїх можливостей успішними і конкурентоздатними. В закладі створені належні умови та матеріально – технічна база.
Педагоги вчать дітей формувати і розподіляти свій бюджет, користуватися побутовими приладами, топити піч, готувати їсти, вести господарство. Під час проведення в закладі Дня учнівського самоврядування всі працівники Центру мали можливість переконатися, що наші вихованці багато чого вміють і закінчивши заклад зможуть себе обслуговувати і заробити як то кажуть «на хліб з маслом». Вони показали себе як вправні працівники салонів краси, офіціанти, продавці.
Спеціальний заклад – це простір життя особливої дитини. Тут вона не готується до життя, а повноцінно живе. І тому вся педагогічна діяльність вибудовується так, щоб сприяти становленню самодостатньої особистості, яка зможе реалізувати себе в цьому житті.
|